Door Europa van Nederland naar Portugal. Tips - Reisverslag uit Peniche, Portugal van Debby Hooijmans - WaarBenJij.nu Door Europa van Nederland naar Portugal. Tips - Reisverslag uit Peniche, Portugal van Debby Hooijmans - WaarBenJij.nu

Door Europa van Nederland naar Portugal. Tips

Door: Debby Hooijmans

Blijf op de hoogte en volg Debby

05 Augustus 2018 | Portugal, Peniche

Hallo Lezers,

Leuk dat je mijn verslag leest. Ik heb opeens besloten om de plekken die ik bezoek vast te leggen. Aangezien ik op mooie natuur plekken kom en horeca gelegenheden waar menig mens iets aan kan hebben.


Met de kamper van Nederland naar Boom festival gereden samen met een reisgenoot. Als ik het goed heb wordt dit festival gehouden in idanha nova lake vlakbij Castelo Branco. De reis heb ik blablacar ingeschakeld aangezien ik nog een plekje over had en de kosten verdeeld worden. Ja kosten maak je zeker al ga je met de auto en door alle tolwegen. Ik heb in nederland een tolbadge aangeschaft. Zo kun je met 30km per uur door een tolpunt heen. Aanrader! Rijd lekker door. Ook lid geworden van de ANWB wat zeker nodig is geweest. Wauw wat een service. Ik heb een keer vastgezeten met de auto plus pech met de auto. Ik heb de ANWB gebeld en hun zoeken een dichtstbijzijnde autogarage op waar je gelijk terecht kunt en het probleem als het goed is gelijk opgelost wordt. Even op een rijtje.

Voorbereidingen in Nederland mocht je met ene kamper door Europa heen toeren:
-Mocht je een plekje overhebben zet blablacar in.
-Schaf een tolbadge aan. Dacht aanschaf is 20,00. Zeker de moeit waard, scheelt enorm veel tijd en je rijd zo over de tolwegen heen.
-Wordt lid van de ANWB en sluit de standaard abonnement af.


Van Idanha Nova Lake naar de Algarve. Ik was ziek dus wij wilden zo snel mogelijk een camping. Helaas was de eerste poging vol. Bete rom van te voren te bellen wil je het zeker weten. Vooral al zit je in zo een situatie. UIteindelijk een hele fijne rustige camping gevonden in Golago. Na zo een intens festival is dit een heel rustig overzichtelijk dorpje waar je rustig je kleding even kan wassen, rusten, eten in het dorpje zelf. Er zit daar op het plein 1 restaurant. Let op want de porties zijn hier verschrikkelijk groot. Dit dorp is een paardendorp. Er is een dressuurbak. Erg leuk om te zien. Ook een mooie bibliotheek mocht je toevallig iets willen lezen maar ook printen of scannen is mogelijk. Ja, fijne tussenstop om bijvoorbeeld uit te zieken haha. Gelukkig was ik binnen 2 dagen weer redelijk opgeknapt.

Van Golado zijn we naar het meest zuid westelijke puntje van Europa gereden. Naar Sagres. Aanrader! We zijn verbleven op de surf en nature camping. Aangename prijzen. Dacht met de auto 6,00 per nacht in het hoogseizoen. Deze camping is niet te missen als je deze in google maps intoetst. Praia da Marinha is mooi om te bezoeken. Mooie grote stenen in het water en al ga je naar rechts kom je bij een klein knus strand. Ook kun je hier door een grot waar je ook bij een stukje strand komt. Wij kwamen hier achter toen we weg wilden gaan.
Lagos hebben we bezocht. We waren opzoek naar Goldig via happy cow. Is een veganistische lunchroom. Toen we richting goldig liepen kwamen we een kleine gepassioneerde eigenaresse tegen van een boekenwinkel. Zeker de moeite waard om te bezoeken. 2dehands boeken en al doe je het alleen maar om even een praatje te maken met deze fantastische vrouw.

Verder zijn we de volgende dag gaan toeren. We hebben Aljezur bezocht waar een prachtig kasteel bovenaan het dorpje staat. Althans er staat niet meer veel maar ik ben al gauw om al zijn er stukken brokken van een kasteel te zien. Daarna langs de kust naar restaurtant O Paulo gereden. Ook zeker de moeite waard. Wauw wat hadden we een mooi uitzicht op zee. He tis een visrestaurant maar ook prima vegetarische of veganistische opties. Ik had bijvoorbeeld groentesoep en een diverse salade. Was prima en het uitzicht maakte het compleet.


Ericeira Verbleven op Ericeira camping. Was prima. Super gegeten bij restaurant Sunset Bamboo. Wat bewustere gerechten zoals huisgemkaate lekkers. En eventueel opties voor veganistisch. De uitstraling van de tent is een dikke tien, met muurschilderingen en mooie kleuren lijkt het net alsof je in Hawai zit. Ook zijn we hier bij een mooi uitzicht geweest. Het was een locale plek. Als je vanuit de camping rechts gaat en bij de rotonde rechdoor gaat kom je op een gegeven moment aan je linkerhand borden tegen met cave. Denk niet dat je hier een grot vind maar dit staat voor cavegolven.

Het is bijna 12 uur in de avond. Ik zit nu in Peniche en het is vissersdag. Straten versiert en optredens bij de marine. Ik vind het hier veelste druk en besluit morgen meer naar het Noorden te gaan met de hoop dat het wat rustiger is.


Peniche

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 14 April 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 8741

Voorgaande reizen:

18 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Naar Boomfestival en daarna in de flow

20 Mei 2010 - 10 Juli 2010

Backpacken van Sydney naar Cairns

Landen bezocht: